25 Ağustos 2014 Pazartesi

War Thunder Alman Ağacı İncelemesi



Herkese selam.

    Hepimiz biliyoruz ki son günlerde WoT forumlarında bazı tartışmalar oldu ve War Thunder oyunu konusunda bazı fikirler ileri sürüldü. Bu tartışmalar arasında ise WT Alman tank ağacını açıkladı. Bu başlık açıklanan yeni ağacın bir incelemesi olacak.

    Öncelikle görmeyenlere gösterelim WT'nin açıkladığı yeni ağaç şöyle:
 Resim
    Ağaca ilk baktığımızda StuG ailesine geniş yer verildiğini görüyoruz. Tarihsel olarak bakarsak doğru bir olay çünkü StuG serisi imalinin kolay ve ucuz olması nedeniyle savaşın başından sonuna kadar Alman ordusunun en çok kullandığı araçlardan biriydi. Yani bir nevi workhorse gibi. Burada ağaç StuG III Ausf.A ile başlamış. (Bilmeyenlere söyleyeyim Ausf. demek Ausführung yani dizayn/üretim serisi demek. Ausf. A: A serisi anlamına geliyor.) StuG III Ausf.A aslında piyadeye destek olmak üzere tasarlanan bir tanktı. Yani bunların ilk amacı tank yoketmek değil, saldırı esnasında sıkışan ve zırhlı desteğe ihtiyaç duyan piyadeye destek olmaktı. O nedenle çok kısa bir namlusu olan 7.5 cm StuK L/24 topu takıldı. Bu topların ana mühimmatı HE mermiydi ve savaşın başında neredeyse hiç tanksavar mermi kullanmıyorlardı.

    Ağaçta Ausf. A ve Ausf. C versiyonlarının ilk iki tiere oturduğunu görüyoruz. Bu iki tank arasındaki oyuna etki yapacak farklar ise şöyle: (Ausf. A / Ausf. C) Maks. Hız: 30 kms / 40 kms, Combat Weight: 19600 kg / 22000 kg. Bundan başka silahları aynı: 7.5 cm StuK L/24. Bu iki tankın motor model numaraları farklı ama beygir güçleri aynı: 300 hp. Bunun dışında önemli bir farkları yok.

    Gelelim işlerin farklılaşmaya başladığı yere; StuG III Ausf. F. Şunu hemen belirteyim bu versiyonun çıkarılmasının başlıca nedeni artık yetersiz olmaya başlayan E versiyonunun geliştirilmesidir ve uzun namlulu bir top takılması emri bizzat Hitler tarafından verilmiştir. Tankın asıl rolü hala piyadeye destektir. F modelinin bir de biraz geliştirilmiş F8 modeli de vardır ama neredeyse tümüyle aynı tanklardır. F8 modelinde sadece gövdede birkaç ufak değişiklik vardır ve kullandıkları top aynıdır.

    Ausf. F’nin Ausf. A ve Ausf. C’den farkları ise şöyle: Combat Weight: 23200 kg, ön zırha ek 30 mm (50 mm +30 mm), top: 7.5 cm StuK L/43 sonra L/48 (uzun namlulu) Yani A ve C versiyona göre silah farklı.

    Ausf.G ise Stug’un schürzen yani yan zırhlar takılı ilk modeli. Bundan başka tankın gövdesinde birçok ufak tefek iyileştirme ve geliştirme yapıldı. Buraları kısa geçiyorum yazmaya kalksam uzun uzun yazamalıyım. Peki bu tankın Ausf.F’den en önemli farkı ne? Cevap: Ausf.F / Ausf.G: Combat Weight: 23200 / 23900. İşte bu kadar. Bir de gövdede yapılan değişiklikler sonucu artan yakıt tüketimi var. Onun dışında top aynı. Bir fark da taşıdığı mühimmat miktarında. G 71 adet mermi taşırken bu sayı F’de 54 adet.

    G modeline fazlaca abanmışlar. Tam 3 tane G modeli arka arkaya. Bir tanesi erken dönem G ve schürzen yok. İkinci G schürzen takılı. Üçüncü ve son G ise StuH 42 howitzer’ı takılı olan. Bu son G modeli ise sadece piyadeye topçu ateşi desteği sağlayan ve asla tanksavar olmayan bir tank. WoT’taki derp gun/troll gun hastalığı anlaşılan WT’ye bulaşmış ve bu tankı ağaca sokmuşlar.
Hetzer (JgPz 38t) her zaman olduğu gibi tahtında. Yalnız o altındaki StuG IV ilginç. Bu tankı şöyle tanımlayayım StuG III’ün üst kısmını alın, biraz uzatıp PzIV şasesine oturtun. İşte StuG IV böyle bir tank. Yani hormonlu StuG III. Zırhı biraz daha iyi ama kullandığı top F ve G modelleri ile aynı.

    Bundan sonra WoT’tan da bildiğiniz Jagdpanzer IV modelleri var. Yakından bakarsak farklılıkları şöyle: (JPzIV L48 / JPzIV L70) Combat Weight: 24000 kg / 25800 kg, Uzunluk: 6850 mm / 8500 mm, Ground Pressure: 0,86 kg/cm2 / 0.9 kg/cm2, gövde zırhı (front/side/rear): 60/40/30 – 80/30/20 ayrıca L/70’de 80/40/30 mm’lik ekstra zırhlar var), top: 7,5 cm PaK 39 L/48 / 7,5 cm PaK 42 L/70. Gördüğümüz gibi araçlar arasında özellikle zırh ve kullandıkları toplar arasında fark var. Üstelik L/70 modelinde schürzen de takılı olacak. Yani L/70 daha iyi bir araç kıvamında.

    TD kolundan gidersek ilk olarak Jagdpanther’i görüyoruz. Bu tank tek bir şasenin bazı ufak tefek değişikliklerle üretildiği ve kullandığı top efsanevi 8.8 cm’lik topun iki farklı versiyonu kullanan bir tank. Çok büyük bir fark yok üretilenlerin arasında. O nedenle tek araç konulmuş.

    Asıl ilginçlik şimdi başlıyor. TD ağacında hem Ferdinant hem de Elefant var. Prof. Porche tarafından tasarlanan Tiger P elde patlayınca nasılsa ihale bizde kalır mantığıyla üretilen Tiger P şaseleri hemen bir TD’ye dönüştürülüyor ve Ferdinant böyle ortaya çıkıyor. Üretilen ilk Ferdinant’lar alalacele Kursk Savaşına sokulup Sovyet piyadesi tarafından tokatlanınca hepsi geriye alındı. Tankın üzerindeki bazı zayıf noktalar yeniden tasarlandı, ön zırh plakasına birkaç ufak ekleme, yine ön tarafında bir makineli tüfek eklendi ve gövdeye komple zimmerit yapılıp tekrar cepheye sürüldü. Bakın silahı değişmedi, zırhı değişmedi ama adı değişti. E peki burada neden iki tane aynı tank var? Birbirinden üstünlüğü ne? (Bilmeyene not; Zimmerit manyetik mayınların tank yüzeyine kolayca yapışmasını engelleyen bir tür katılaşan macun ve değişik desenlerle tank yüzeyine uygulanıyor. Herhangi bir zırh katkısı yok.)

    Jagdtiger ise TD ağacının son tankı ve muhtemelen kralı olacak. Bunun hakkında fazla birşey yazmıyorum.

    Light koluna geldiğimizde ise PzKpfw II Ausf.C / F, PzKpfw 35t ve 38t modellerini görüyoruz. Ausf.C ve F neredeyse aynı tanklar. Açıkçası bu kolun çok tercih edileceğini sanmıyorum.

    Medium kolu ağacın en kapsamlı kolu fakat bu kol aslında sadece 3 farklı tanktan oluşuyor. PzKpfw III, PzKpfw IV ve PzKpfw V Panther.

    PzKpfw III tam 6 farklı versiyonu ile karşımızda. Bunlar arasındaki farklar şöyle:
 Resim
    Görüldüğü gibi tankın şasesi büyük oranda aynı, hız, motor tipi vs mobiliteye etki eden faktörler değişmiyor. Sadece ekstra zırh ve top değişiklikleri var.

    PzKpfw IV kolu da III kolu benzeri gidiyor. Aralarındaki önemli farklar ise şöyle:
 Resim
    Panther koluna bakarsak üretilen tüm versiyonlar oyuna girmiş. Panther Ausf. D olarak ilk versiyonu çıkan ve sonradan A ve G olarak devam eden bir üretim hayatına sahip. D ile A ve G arasında biraz zırh kalınlığı farklılığı var ama bu abartılacak kadar değil. Hep aynı top kullanılmış, 7,5 cm KwK L/70. Evet ilk üretilen D versiyonuyla daha sonra çıkan A ve G aralasında bir parça performans farkı mevcut ancak Panther versiyonları arasında aslında minör değişiklikler var ve A versiyonu G’den çok çok farklı değil. Burada yer alan F versiyonu ise seri üretime girmeyen bir model ve en önemli farkı “Schmalturm” denilen tareti kullanması. Top yine aynı L/70. Kolun en sonunda ise Panther II’yi görüyoruz. Bu tankın sadece 1 adet gövdesi üretilmiş ve üzerine standart bir Panther tareti takılı versiyonu Amerikalıların eline geçmiş. Kendi orijinal tareti ise bulunamamış. Gövdenin diğer Panther’lerden farkı daha kalın zırhlı olması. Zaten E-50 projesi ortaya çıkınca bu da rafa kaldırılan bir proje olmuş.

    Ağır tank kolunda ise kral sonunda karşımızda; efsanevi Tiger. Tiger’ın iki modeli var Ausf.H ve Ausf.E. Bunlar üretim modelleri ve E modeli Tiger’ın ana üretim modelidir. H modeli başlangıç modelidir ve birkaç değişiklikten sonra (ki bunlar çok acayip farklar değil.) E modeline geçilmiştir. Bunlardan sonra gelen Tiger II tankı iki farklı versiyonla oyuna girmiş (P) ve (H). P; Porsche taretli, H;Henschel taretli versiyon. Gövdeler aynı top aynı fakat taret şekilleri farklı. Taret zırhları arasındaki tek fark Porsche taretin ön tarafındaki zırh 60-110 mm arasında değişirken Henschel tarette bu sadece 180 mm. İki tank arasındaki tek fark bu. Son tank ise Tiger II’nin tasarım projesi, KwK 46 toplu versiyonu ve gerçekte üretilmeyen bir versiyon.

    Alman ağacına bakarsak beni en çok rahatsız eden şey birbirine benzeyen çok fazla tank olması. Özellikle Pz3 ve Pz4 kolları neredeyse hep aynı araçla doldurulmuş. Bu şöyle bir soruna gebe bir durum, oyuncu atıyorum Pz4 Ausf. E’den F modeline geçince neredeyse aynı tankla oynuyormuş izlenimi alacak. Bu durum çok sıkıcı. Ayrıca Ferdinant ve Elefant diye aynı tankı iki ayrı tankmış gibi sunmak ne derece mantıklı? Aynı şey Panther'in A ve G modelleri arasında da geçerli çünkü zaten bunlar neredeyse aynı tanklar. Peki King Tiger neden P ve H taretli. Tek tank üzerinde taret değişikliği imkanı verilse zaten aynı şey olacak.

    Sona geleyim yavaş yavaş. Açıklanan bu ağaç bende hayal kırıklığı yarattı çünkü ben daha esnek ve geniş bir ağaç bekliyordum. Ama topu topu 15-16 model üzerinde dolanan ve neredeyse birbirinin aynısı olan birçok tankın olduğu bir ağaç görüyorum. Bu şekildeki bir ağaç oyuncuyu fazlasıyla sıkar. Yani Ferdinant/Elefant ve King Tiger Porsche Taret/Henschel Taret mevzuları bile zaten ilk bakışta yeterince sıkıcı görünen noktalar. Elbette oynanış ve tecrübe kazanma/tank açma şekilleri netleşince herşey daha iyi oturacaktır ama bu ağacın bu görüntüsü ne bileyim bende hiçbir heyecan uyandırmadı. Aksine “ya hoca hep aynı tanklarla mı oynayacağım?” sorusu ilk aklıma gelen şey oldu.

Görüşmek üzere…

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Sweet Tomatoes Printable Coupons